Se AutoOffers biltest af en Volvo V60

I denne uge tester Uffe den nye Volvo V60 2.0 D4 Momentum med 190 HK. Tag med og se hvad folk som dig og os andre, der ikke er bileksperter, synes om den nye Volvo V60.
Hvordan er det at køre i en Volvo V60?
”Der er godt med optræk i den, den er kvik og ikke lige så tung som jeg regnede med, men det er selvfølgelig også 190 hestekræfter vi arbejder med i øjeblikket. Jeg føler jeg har et rigtig godt overblik i den. Jeg har et godt udsyn bagtil og til siderne her. Jeg føler mig tryg i den.

Hvem kører Volvo V60?
”Familien med en, to eller tre børn, der gerne vil have sikkerhed og komfort. Jeg vil ikke mene at en forretningsmand vil købe sådan en her. Der er for meget familie over den her bil og ikke så meget ego.!

Er Volvo V60 en god bybil?
Den her bil her er helt klart til en familie på landet i provinsen. Det er ikke en bil jeg ville have inde i byen i hvert fald, det er den alt for stor til og den er for tung at komme rundt i.”

Hvad synes Uffe om Volvo V60?
”Den er manøvredygtig, den reagerer hurtigt og den er hurtig i optrækket. Den er ikke så tung og klodset som jeg troede, så det er en spændende bil at køre i. Det værste er nok at den er så stor som den er. For mig der i øjeblikket er et bymenneske, der vil den være svær at komme rundt med. Jeg vil købe den her bil når jeg har et hus på landet.

Uffe giver Volvo V60 2.0 D4 Momentum med 190 HK: 4/5 stjerner.
Den får fire stjerner på grund af dens komfort, tryghed, optræk og interiør. Men der mangler lige det sidste vilde element for mig.


Hvad synes bileksperten om Volvo V60?

Bileksperten, Henrik Drebolt, er blogger på kuffertogkoerehandsker.dk og bilredaktør på Berlingske og BT

Stjerner: 3 ud af 5

Volvo V60 var ved lanceringen den første elegante og strømlinede Volvo længe. Væk var kassetænkningen i designet. Kernedyder som sikkerhed og funktionalitet var dog bevaret, og det gør V60 til et spændende bekendtskab. Teknisk har den Volvos nyudviklede motorprogram, mens undervognen er et positivt levn fra dengang Ford ejede den svenske bilproducent.

PLUS:
Sikkerhed – V60 har mange af de nyeste sikkerhedssystemer
Design – bringer en aura af elegance med til den svenske sikkerhedsfest
Motor – den samme 2,0 liter motor er konstrueret som både benzin- og dieselmotor og yder fra 120 til 350 hk. Det er svensk ingeniørkunst, når det er bedst!

MINUS:
Plads – det fremmelige design har kostet på pladsfronten, og har du langlemmede teenagers, så får de det svært på bagsædet.
Udsyn – den faldende taglinje skaber en anseelig blind vinkel skråt bagude, og så er underkanten af sideruden meget høj ved bagsædet, og det kan være et irritationsmoment for børn, der kan have svært ved at se ordentlig ud af bilen.

Jeg ville vælge: En V60 D3 med 150 hk er den ideelle pendelbil. Flot forbrug – også i virkeligheden og altid masser af overskud.

Hovedkonkurrenter: Volkswagen Passat, BMW 3-serie og Mercedes C-Klasse
 
 
 

Læs mere om